Daisypath Happy Birthday tickers

čtvrtek 22. prosince 2011

Logopedie 22.12.

Dneska se mi moc líbilo, že se logo zaměřovala hodně na porozumění řeči. Dávala mu otázky, na které byla jednoslovná odpověd, P. odpovídal a pak si ta slova rozslabikovávali. Bylo to takové záživnější a hlavně se procvičovala i ta recepce. Na ty "záseky", kdy on občas (hlavně v cizím prostředí) nechce odpovídat, ale jen odpovědi ukazovat na obrázcích mi řekla, že je to určitě tou jeho nejistotou. Že kdyby nebyl tak nejistý, tak by se určitě verbálně projevoval v cizím prostředí více. On takhle radši zopakuje otázku (jistota) a odpověd ukáže, než aby jí řekl. Prý to nemám hrotit, mám ho pochválit i za to, že otázku zopakuje a odpověd ukáže, že se to určitě časem poddá.

Pak jsme se trošku bavily o tom, jak P. už umí přečíst všechna tiskací písmena, u spousty slov pozná na jakou hlásku začínají. A ona mi říká, že je jinak moc šikovnej a škoda, " že je ta jedna složka (exprese) postižená těžce"...tak to mě docela dostalo. Protože podle Kr. má tu dysfázi spíše lehčí, max. na hranici lehké a středně těžké. Ale počítám, že ona to brala v globálu, že spoustu složek vývoje nemá narušené vůbec a když některé ano, tak nijak závažně...a logo to brala čistě podle té mluvy, ale i tak mě to docela zarazilo.

Zas si říkám, že hodně dětí s expresivní v jeho věku nemluví bud vůbec, nebo mají třeba 100slov.... je pravda, že u nás je asi nejhůře zasažená ta výslovnost, jinak kdyby tak nepatlal, tak už jinak se vyjadřuje jakž takž slušně, tvoří i delší věty..ale jelikož mu není nic rozumět, tak v té komunikaci s cizími lidmi je to fakt horor.

Žádné komentáře:

Okomentovat