Daisypath Happy Birthday tickers

pátek 9. září 2011

Konec prvního školkového týdne

Tak P. se zatím adaptuje na školku velice dobře. Chodí tam rád a těší se, takže to mi spadl kámen ze srdce a doufám, že mu to vydrží co nejdýl. Trošku se tam zlepšuje v jídle, to tedy rozhodně zásluhou neskutečně trpělivých a ochotných paní učitelek, které s těma maloškama sedí u stolu a pomáhají jim. Takže P. už trošku jí polévku a druhé jídlo, není to žádnej zázrak, ale jí :) což považuju za dost podstatný úspěch.

Jinak do řízených činností se zapojuje, mezi děti moc ne, spíš se drží paní učitelky. Ale postupně už se začíná trošku osmělovat, takže si myslím, že v tomto směru školka pomůže asi nejvíc. Sociálně (co se týče dětí)je podle mě P. ted tak na dva roky, konečně se jich nebojí, chce být mezi nimi, ale zatím si spíš hraje vedle nich. Co se týče společné hry, tak zatím zvládá hry typu na honěnou, jezdit na motorce, a takové ty mechanické hry. Ale i to je pro mě úspěch, ještě před prázdninami měl období, že měl z dětí panickou hrůzu. Teď s nima může normálně existovat :)

Kuriozita z dneška, jsem zřejmě jediná matka ze třídy, která nebyl na informační schůzce, jelikož jsem nekoukala na nástěnku a nepřečetla jsem si to. A ještě jsem doma říkala mamce, že oproti jiným školkám, kde maj pomalu tři schůzky do týdne, je ta naše v pohodě a zatím žádná nebyla. No ehm :))) já totiž pořád koukám jenom na webovky, které se právě předělávají do nějakého lepšího stavu, a nedávají tam aktualizace. Naštěstí paní učitelka nic neříkala, prý se tam nic moc nového neprobíralo....no ale cítila jsem se jak idiot :P

Jinak dneska jsem si pro P. přišla a byl tak podezřele zaraženej, okamžitě ke mně naběhnul a začal bulet, že má bordel v teplácích = mokrý slipy. Měl je trošku připočůraný, nic stranýho, tepláky měl suchý. Takže jsme okamžitě valili na záchod, kde vyčůral asi půl litru :P Předpokládám, že se styděl si říct. Ze začátku tam nechtěl čůrat vůbec (taky ani nepil), včera prý byl čůrat normálně, ale právě pouze při těch "hromadných" akcích, kdy jsou všechny děti dohromady a sám si říct se stydí. Tak jsem mu říkala, že se nemusí stydět a říct si, aby neměl mokrý slipy. P. říkal, že "vo" (jo DDD), tak jsem na umělce zvědavá, jestli sebere odvahu a řekne si sám. Myslím, že by se určitě nepočůral, drží to jak das...ale třeba dneska k tomu už asi nebylo daleko, být tam o hodinu dýl, tak bud by se fakt počůral nebo možná, kdyby byla už fakt akutka, tak by tam pí. učitelku nějak dotáhnul. Asi jim budu muset říct, že "dulaj" znamená čůrat :DDD

Včera tam byly dvě dámy z SPC, zpráva má přijít do 14dní. Někteří možná víte, jaký je můj názor na SPC, takže trošku předpokládám, že možná v té zprávě budou bludy, kterým se Dr. Krejčířová zasměje...ale nechci odsuzovat předem, to SPC neznám a třeba mile překvapí :) Já sama bych s P. do SPC nikdy dobrovolně nešla, jednak si myslím, že ho nepotřebujeme a jednak v ně fakt nemám důvěru. Toto SPC je v rámci školky, nevyžadují (zatím) osobní návštěvy, takže nemám nic proti. Zvažuji akorát pak před nástupem do školy možná PPP. Pí. uč. říkala, že jinak je P. moc šikovný, takže hlavní ted bude ho začlenit mezi děti a trošku ho zbavovat té úzkosti, což je i můj názor.

Se školkou jsem zatím moc spokojená, P. taky a to je hlavní. Opravdu paní učitelky jsou výborné, neskutečně milé a obětavé. Berou P. takového, jaký je...takže ho krmí (jinak by nejedl), snáší to, že s nima jde pomalu i na záchod, že se ještě neumí pořádně obléct atd. Vždycky mi hlásí, že už třeba trošku jedl oběd, že otvíral pusu...že se snažil jíst sám svačinu. Prostě berou to z úplně opačné stránky, jinde bych poslouchala, že to a to už má dávno umět atd., což by pro mě bylo asi silně stresující. My se doma fakt snažíme, aby to jídlo a oblíkání zvládal, no zrovna tohle jsou věci, které mu fakt moc nejdou, i když se snaží.

6 komentářů:

  1. Péťa je šikula, tak jen tak dál. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkně mu to jde, přeju, ať tě SPC mile překvapí:-)

    OdpovědětVymazat
  3. No my máme s SPC ty nejlepší zkušenosti. V podstatě oni byli první, kdo s naším Míšou skutečně něco dělal. Vše nám vysvětlili, zaslali podrobnou zprávu o vyšetření a zařídili pro Míšu speciální školku. Asi hodně záleží na lidech v SPC.

    OdpovědětVymazat
  4. MisikAutik: jo, určitě máš pravdu, že je to zejména o lidech. Já bohužel zatím slyšela spíš příběhy jako z hororu, kde např. v SPC zaměřeném na auti děti radili mamince, že ho má odnaučit plínkám tak, že ho bude přebalovat na záchodě na předložce a říkat mu, jaký je to prase a že je to fuj. A hlavně, co se týče diagnostikování v SPC, to bývá většinou srandu. Když pak lidi chodí ke Krejčířový s těma diagnozama, tak se jich vždycky ptá, jestli jí tam teda nepřišli s naprosto jiným dítětem :P

    Já mám fakt pocit, že to SPC nepotřebujeme. Jednak diagnozu máme od Krejčířové, a chodíme k ní pořád, té 100% důvěřuju, ona jediná nad náma ve dvou letech nelámala hůl (všude jsme měli podezření na receptivní dysfázii - tj. porucha i porozumění řeči), ona jediná řekla, že se jí to nezdá. Že je Tygr sice psychomotoricky opožděný, ale k té své vývojové úrovni je fakt v normě. No a fakt měla pravdu, do roka měl porozumění naprosto jako ostatní děti, vývoj měl jako ostatní děti, zůstala nám "jenom" ta špatná exprese. Ted jdeme ve 4 letech, jestli to teda není náhodou jenom opožděný vývoj řeči, ale myslím si, že se Dr. s tou expresivní dysfázií nemýlila, prostě to tak je.

    Jinak co se týče školky, nějaký práce s dítětem atd., já jsem fakt schopná si to zařídit sama, nepotřebuju (zatím) žádné rady. Tím netvrdím, že třeba časem potřebova nebudu, ale zatím fakt ne a nevidím důvod, proč by jsme do toho SPC měli chodit. Nám to řekli i v Rané péči (ze které nás už vyřadili), že v jeho případě to skutečně nutné není. Že máme kdyžtak pak před školou využít služby PPP právě kvůli těm případným poruchám učení.

    Hlavně nevím, co můžu mít za zprávu (objektivní), když tam ty paní jsou chvíli a děti jenom pozorují. Nevím, jestli s nima dělali třeba nějaké "testy", to fakt netuším. Já jim fakt nechci křivdit, třeba to budou paní, co svou práci ovládají:)

    Holky, díky za podporu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tess, sice pozdě ale přece: Máte fakt super školku a Péťa je šikovnek bobánek, určitě se časem osmělí a zapojí, jak doufáš. Já mám teda taky dobrou školku i asistentku, což je úplně skvělý!!!! A vidím, že děti Ninu berou v pohodě, i když je mezi ní a Péťou diametrální rozdíl!!!
    Podle mě se přístup učitelek promítne do přístupu dští (obzvlášť u těch malých). Kdyby dítě zesměšňovaly nebo nějak hanily, tak by to brzy začaly dělat i děti. Naopak když ho účy berou takové jaké je a neřeší to, totéž dělají i děti.
    Držím palce!

    OdpovědětVymazat
  6. Lucko díky, už jsem koukala, jak se Ninuška krásně zapojila do chodu školky :) jinak on právě nechodí do úplně "normální" třídy, chodí do třídy logopedický, takže jich je tam mín (14) a hlavně ty malé děti jsou na tom vesměs stejně jako on, co se týče mluvení, takže nějaký posmívání v tomhle směru fakt nehrozí. Co jsem koukala, tak pí. učitelka pomáhá s jídlem všem těm malým dětem (jsou tam i s Tygrem 3 nebo 4, nevím jistě), pomáhají jim s oblékáním atd. Ale právě v té "běžné" třídě bych určitě poslouchala kecy :P

    Nám právě Krejčířová navrhovala klasickou školku už od 3let, že by si ho tam uměla představit..a já jsem právě kvůli tomu posmívání a kvůli tomu, že se neumí moc zapojovat do těch volných her s dětmi, a i kvůli té horší samoobsluze o tom fakt neuvažovala. V té logo třídě jsou děti většinou s výraznou patlavostí, pár dětí tam má expr. dysfázku, jeden chlapeček tam má naslouchátko a zbytek nevim. Třeba u těch velkých dětí bych nepoznala nic. Ale právě učitelky jsou tam zvyklé na různé "experty", ta děcka s dysfázkou jsou prostě trošku jiná, než běžné děti, takže takový kraviny, že si skoro ve 4 letech neumí oblíct tričko, nikdo moc neřeší.

    Tak ať se Ninušce ve školce líbí i nadále :)

    OdpovědětVymazat