úterý 7. června 2011

Raná péče 7.6.

Dneska byl v RP sám s tetou. Kupodivu nebrečel ani jednou, dokonce, ani když jsem odcházela. 45 minut tam pracovali, dělal nějaké vzdělávací úkoly na PC - prý už velmi dobře ovládá myš. Potom dělali logopedii s logo kostkami - to prý krásně opakoval. Doporučila nám už vytleskávat rytmus, to jsme zatím nikdy nedělali.

Jinak mi poradkyně říkala, že takhle bystré a šikovné dysfatické dítě ještě nezažila, že tam bývá většinou i nějaké jiné opoždění. Což jsem trošku oponovala, co znám dysfatické děti (s expresivní), tak většina jich má dovednosti k věku, pouze ta řeč je opožděná. Ještě půjdeme jednou v červenci, a v září už dostaneme konečnou zprávu a v Rané péči končíme. Co mě nejvíc mrzí jsou ty pomůcky, ale stejně tam pro nás už skoro nic neměli. Půjčila jsem jenom dvě nová témata Logica, ale jsou až od čtyř let (jiné tam neměli).

Jsou opravdu poměrně těžká, hodně mi to připomíná úkoly, které má Dr. Krejčířová opravdu pro nejmín 4leté, spíše pro 5leté děti. Zvládli jsme celý jeden okruh, ale musela jsem mu strašně pomáhat. Už to není tak pěkně kreslené, je to poměrně těžké zrakové rozlišování a i těžké souvislosti.

3 komentáře:

  1. Mně se Péťa taky zdá trochu napřed, jen ta řeč je opožděná. :) Ty první úkoly jsou fakt těžký, ty další s počítáním a brvičkama snad už tolik ne. :) A vytleskávat rytmus - slabiky určitě zkuste, to mu pomůže. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, no hlavně podle mě už je to složit kreslené. Kdyby ty úkoly byly kreslené jako ty témata od tří let, tak by to zvládal asi mnohem líp (ale to je asi účel předpokládám, že to je takhle kreslené).

    1-3 celkem zvládal, ale musela jsem k tomu hodně mluvit
    4 - by zvládal, pokud by ta pírka byla větší a více barevně sytá, tahle jich dal jenom pár, fakt i já jsem měla, co dělat, abych se v tom orientovala zrakově
    5 - chápal
    6 - počítat (jako že pozná počet) umí bezpečně do 3, občas se trefí do 5.6 odhadne jen proto, že tam toho je nejvíc
    7 - nechápal vůbec
    8 - to už jsem psala výše
    9 - dtto. úkol6
    10 - zase, kdyby to bylo výrazněji kreslené, tak by mu to šlo lépe
    11-12 - uměl
    13- 16 - absolutně nechápal :P

    OdpovědětVymazat
  3. Nemyslím, že je to tak špatně nakreslené, je to prostě špatně nakreslené. :) 14,15 je fakt dost těžký... a úkoly jako je 16 dělají dětem občas problém. Možná mám tip na pracovní list, ale měly by tam být vynechané jen tak tři čtverečky. :)

    OdpovědětVymazat