čtvrtek 23. června 2011

Matematické a logické uvažování

Omlouvám se, že opět video s Logicem, ale nic jiného fakt v poslední době (mimo logopedie) neděláme. Dvě videa z tématu Malujeme, kutíme a stavíme. P. tyhle úlohy docela jdou, s matematickým a logickým uvažováním problémy nemá. Tudíž nechápu, proč má tak špatnou tu prostorovou představivost :(



8 komentářů:

  1. Teda vy válíte :-)) A Péťa je dobrej kulíšek :-) musím se přiznat, že jsem ten první úkol pochopila až po dlouhééém přemýšlení:-)
    A jestli se můžu zeptat jak poznáš, že má špatnou prostorovou představivost, jak se to v tomto věku projevuje? Protože zrovna u toho robota mi přijde, že se procvičuje i ta prostorová představivost :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dadli, třeba není vůbec schopný něco postavit z kostek...postaví komín, mašinku (čtyři kostky vedle sebe a na poslední jedna kostka nahoře), ale třeba tunel (dvě kostky a jedna nahoře)nebyl schopný postavit. On si prostě v té hlavě vůbec neumí představit, že by z těch kostek šlo něco stavět. Tím pádem ho vůbec nebaví stavebnice nebo třeba Lego. To samé u těch úkolů z Logica, jakmile tam je úkol typu - obdélník a v něm 4*3obrázky, a pod tím je druhý obdélník a místo některých těch obrázků, je barevný puntík..takže on má k tomu puntíku přiřadit obrázek, který je v tom obdélníku nahoře na místě toho puntíku - tak to ani omylem, vůbec to nechápe. To samé, když je tam třeba nějaká stavba a on má doplnit, které kostičky patří do dalšího patra, aby z toho byla stavba -nula bodů. Nebo je třeba rozstříhaný obdélník na dva trojúhelníky, není schopný to dát k sobě tak, aby z toho en obdélník byl. Podle Krejčířové měl v 3,5letech prostorovou představivost na 3 roky ( širší norma), máme to doma hodně trénovat...ale fakt nám to nejde...jeho to nebaví vůbec.

    Já s tímhle mám taky problémy šílený, nevidim třeba krychli do prostoru..pro mě je to prostě obdélník placatej a u toho namalovaný čárečky..díky tomuhle jsem málem ve třetáku propadla z matiky, braly se ty různé vektory, a kryhle a bla bla..a já jsem byla totálně mimo :P

    OdpovědětVymazat
  3. Tak dysfatické děti mají obecně problém s prostorovou představivostí, už jen proto, že nerozumí slovům nahoře, dole, vepředu, vzadu, vlevo, vpravo, pod, nad, tady, tam...
    A taky může jednomu dělat problém robot na papíře a druhému robot postavený ze skutečných kostek. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, no právě, že Tygr těm pojmům rozumí velice dobře..a hlavně je i říká...ví, kde je nahoře, dole, vlevo, vpravo...říká i dopředu, dozadu...s tímle problém jakoby verbálně nemá. Ukáže na obrázku správně, co je nahoře, co je dole, co je nad, pod, v , mezi atd.

    Ale jakmile by to mělo být spojené s nějakou konstruktivní činností, že by měl něco stavět podle vzoru..tak prd prd příjem...

    OdpovědětVymazat
  5. no tak řezy krychlí bylo maso i pro mě :-DD neviděla jsem ani prd...
    Jinak Kryštof taky staví 2D, všechno naležato, ale takhle složité úkoly ještě neděláme.Kryštof teď parkuje auta a odjíždía zase parkuje, bourá a parkuje....:-) Třeba v tom spc na vyšetření uměl spojit kolečko ze dvou částí, i čtverec, ale trojůhelník mu nešel..
    Jinak bych se tím neznepokojovala, tak nebude stavební inženýr no, :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to teda zírám. :) Každopádně se to dá potrénovat, zvlášť když zná ty pojmy...

    Třeba s tím Legem, vezmi 5 kostek různých barev a říkej mu "dej červenou kostku vedle žluté, modrou na červenou" atd.

    Nebo si udělej sadu 5-10 kostek, Tygrovi dej sadu stejných kostek stejné barvy, sedni si naproti němu a něco z toho stavěj, aby to stavěl podle tebe.

    A nebo nějaký kartičky s obrázkama, třeba pexeso se zvířátky, polož psa, dej mu kočku a řekni: "polož kočku vpravo vedle psa", "polož krávu nad psa" atd. A když si tímhle způsobem postavíte obrázky do nějakýho čtverce/obdelníku třeba 3x3 nebo 2x4, tak mu můžeš dát sadu stejných obrázků z toho pexesa, aby to postavil vedle úplně stejně. A na to by možná pro začátek stačilo i 2x2. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Dadli, no on právě nestaví ani 2D :D jeho prostě jakékoliv stavení čehokoliv nebaví a nechce to dělat. Mám doma mrtě Lega Dupla a jenom se nám to tu válí. Max. to vysype z kbelíku, kope do toho a tím to asi tak hasne :p

    Marti, díky za rady....pokusím se něco z toho vyzkoušet, ale fakt je problém ho tohle donutit dělat, mi přijde, že to úplně nenávidí...ale s těma obrázkama by to mohlo jít..určit líp, než aby po mně něco stavěl z kostek :P

    OdpovědětVymazat
  8. Tess, zase Péťa dělá spoustu věcí, které jiné děti nedělají ani pod hrozbou mučení :-))) tak nestaví :-), můj prostřední syn si hrál do cca pěti let jenom s auty, stavebnice byly maximálně jako náklad. Dnes je mu víc jak šest let a staví letadla a vesmírné lodě, ale je pravda, že inspirací je mu jeho starší brácha, který je zase stavěč.
    Jestli to má souvislost s rozvojem mluvení, sem tam bych něco udělala, jestli je to jenom pro lepší rozvoj, nechala bych to být
    Jinak lego se dá dobře prodat, tak nezoufej :-))

    OdpovědětVymazat