Daisypath Happy Birthday tickers

neděle 27. března 2011

Už si trošku pokecáme :)

Čím víc začíná P. mluvit, tím víc si uvědomuju, jak všechno vnímá, kolik si toho pamatuje a co všechno zná :) dokud ještě vůbec nemluvil, tak jsem mohla posoudit porozumění akorát v tom směru, že prostě normálně reagoval na mluvenou řeč a fungoval, ale teď to prostě dostává úplně jiný level :)

Neskutečně si užívám, že moje dítě odpovídá na poměrně složité otázky a vede se mnou dialog!!! Sice více méně odpovídá jednoslovně, max. dvouslovně, ale prostě, už je to ROZHOVOR :))) Např. dneska pršelo.. tak říkám :
Já: "Péťo prší, ještě, že jsme nešli ven."
P. se podívá, a jde k oknu... ukáže na nebe, řekne" nahoře-  prší - voda-  dolů - kapky" :D a ukáže na okno a na kapičky.. samozřejmě patlá a neříká to takhle čiště, jak píšu...a v podstatě mluví jako google překladač. Gramatika žádná, ale jde o to, že si prostě pamatuje, co jsem mu vždycky říkala, když pršelo.

A já se ho zeptám:" Jaká je voda?" A P. mi odpoví, že "mokrá". Já se dál ptám: "Co dělá voda?" P. odpoví : "teče" Já se ptám: "Co se dělá ve vodě?" P. řekne "meje" a předvádí to názorně rukama ( šmrdlá se po celém těle krouživými pohyby) :D :D :D

A takhle se prostě dá rozvíjet v podstatě cokoliv, každá běžná situace, kdy vlastně i "zkoumám" to jeho porozumění řeči. Je to prostě úplně úžasné, hned mi přijde úplně jiný, jakoby už hotový človíček s vlastním názorem. Dokud nemluvil, tak to bylo prostě takové jiné.. ted se suprově dohodneme, co budeme dělat, kam půjdeme atd. Sice musím vynalézat velké úsilí, jak se ho ptát, aby ty odpovědi měl v aktivní slovní zásobě, ale pomocí rukou a nohou se už domluvíme doooost slušně i na té verbální úrovni...

prostě fakt super super super... vím, že nás čeká ještě hrozně moc práce, že není zdaleka vyhráno. Teď je v expesi asi na dva roky s tím, že běžní jiní dvouletáci takhle šíleně nepatlají a už mají jakous takous gramatiku, ale i tak...

když si vzpomenu, že ještě tak před půl rokem jsem nevěřila, že by někdy mohl normálně mluvit..tak ted tomu opravdu věřím. Snad mi ten optimismus chvíli vydrží :D :D :D

3 komentáře:

  1. Tess, bezva, Peťa je šikulka. Odpovědi na takové otázky by Sárinka vůbec nedala a to je o tolik starší. Věřím, že jsi šťastná, já bych taky byla.

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, no on rozumí fakt jako jiný děti ( vrstevníci), ta dysfázie je fakt "jenom" expresivní... ale určitě je, on fakt mluví jak google překladač+ hrozně patlá...

    Sárinka je taky moc šikovná, přece jenom má tu diagnozu vážnější o dost než my ;)

    OdpovědětVymazat