Daisypath Happy Birthday tickers

pondělí 4. října 2010

Logopedie 4.10.

Dneska byla logopedka opravdu nadšená jak Péťa mluvil. Prý už zopakuje skoro všechny hlásky. U nás asi totiž zřejmě nebude problém s tou výslovností jako takovou, či pohyblivostí mluvidel. Problém je v mozku. Ona mi to vysvětlovala ( velmi laicky), že prostě mozek si není schopen to slovo vybavit. On sice ví, co je např. "pití", ale kdyby si o něj sám chtěl říct, tak se mu prostě to slovo nevybaví v paměti. Což já si myslím taky, tam ta dysfázie prostě je.....

Pak dělali nějaká přiřazovací cvičení, trénovali ano- ne a další věci, prý to zvládal s přehledem. Já u toho nejsem, jsem vedle v pokoji, jelikož když jsem tam s ním, tak nespolupracuje. Na příště máme hlavně doma dělat orofiaciální stimulaci. Prý se jí zdá, že má i blok z mluvení, jak mu to nejde...že často chce něco říct, pak se mu stáhne celá pusa a neřekne nic. Jinak logo je fakt perfektní, jak to s ním umí, a hlavně vidím obrovské pokroky za tu dobu, co tam chodíme( necelé dva měsíce).

Bavila jsem se s ní o tom Logu v Praze, no nechtěla mi nic moc říct, že si promluvíme, až to budeme mít za sebou. Ale bylo jasné, že na tuto kliniku nemá asi zrovna ten nejvíc pozitivní názor. Četla jsem to i u některých z vás, že jste nebyly moc spokojené. Mně tuto kliniku doporučila jedna maminka, oni tam jsou spokojení strašně, ale je pravda, že tam ta vada řeči je ve špatné hybnosti a hypotonii pusinky, ne o dysfázii. Vlastně ani nevím, co od toho čekám.....prostě to chci zkusit.

A jako perličku přidávám to, že Péta její holčičce - alergické na BKM- nacpal do pusy Kinder čokoládu, snad to přežije ve zdraví.

1 komentář:

  1. :D Péťa je hodný, že se podělil o čokošku! :D Jen nevím, jak šťastná pak byla (její) maminka ;)
    Jinak opět super čtení! Krátké, výstižné, čtivé a naučné.

    OdpovědětVymazat