úterý 2. srpna 2011

Co budeme mít nového :)

Jelikož už nechodíme do RP, tak bohužel všechny pomůcky musím kupovat. Kdyby měl někdo typ na dobrou pomůcku, dejte mi prosím vědět. Já jsem včera objednala:

- Hry pro pravo-levou orientaci

Určeno dětem předškolního a mladšího školního věku (od 3 let do 8 let) a jejich rodičům, prarodičům, učitelům, vychovatelům …
Publikace není odbornou studií, ale souborem konkrétních možností prohlubování senzomotorických dovedností dětí. Odhaluje možnosti spolupráce mozkových hemisfér při různých senzomotorických činnostech. V šestnácti oddílech se věnuje také rozvíjení senzomotorických dovedností (koordinace pohybu, pohyb a rytmus, kooperace rukou a nohou, vnímání hmatem, koncentrace pozornosti, rozvoj jemné motoriky, přesnost a úspornost pohybu, řízení pohybů podle sluchové a hmatové kontroly). Pozornost věnuje i upevnění sledu pohybu, opakování téhož pohybu, rychlému reagování a relaxaci. Neopomene ani činnosti vyžadující přesné řízení pohybů podle zrakové kontroly i podle vnímání pohybu vzduchu, ani upevňování sledu pohybů jejich opakováním a sebekontrolou.
Děti i dospělí budou poznávat činnosti, které jsou spojeny s prožitky ze sociálního učení. Radost z pohybu doprovází i smysl pro vzájemnou pomoc, poznání technik pro vyrovnávání se s náročnými životními situacemi, s ovládnutím afektu atd.

- Shody a rozdíly
Soubor slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti II. stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení.
Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyřleté dítě: mělo by v tomto věku zvládnout diferenciovat obrázek, který mezi ostatní nepatří. V další fázi rozlišuje obrázek obrácený vzhledem k ostatním vzhůru nohama, ve fázi další určuje obrázky stranově obrácené.
U dětí, které ve čtení obtíže mívají, se v předškolním věku objevují nedostatky v rozlišování tvarů, lišících se od sebe v rovině vertikální či horizontální. Proto jsou další úkoly zaměřené na vyhledávání shodných tvarů a dokreslování neúplných obrázků dle vzoru.
Není opomenut rozvoj zrakové paměti. Pomocí obrázků a dále i písmen je rozvíjena schopnost zrakové analýzy a syntézy, rozlišování figury-pozadí se zaměřením na vyhledávání obrázků a písmen na pozadí. Cvičení na rozlišování reverzních figur pomáhají odstraňovat u dětí statické inverze. Nechybí ani listy sloužící ke cvičení správného směru očních pohybů při čtení.


- Mimi motanice (od 3 let)

Dítě procvičuje jemnou motoriku (prošívá), a logické souvislosti.

1 komentář:

  1. Knížky znám, jsou super. A tu motanici by Tygr mohl dávat s přehledem, když dává to Logico. Teda jestli na to má prsty. :-)))

    A jestli chceš něco na grafomotoriku, jak jsi tady psala o tom sešitu od Ditipa, tak se běž mrknout do knihkupectví, takových stíratelných sešitů je celá hromada. Ten od Ditipa je docela těžkej.

    OdpovědětVymazat