Daisypath Happy Birthday tickers

středa 5. ledna 2011

Průser, průser, průser :(

Takže právě teď jsem se dozvěděla, že ta naše vybraná logo školka má 12míst. Ale ne 12míst v ročníku, jak jsem se naivně domnívala ( 12dětí prvnáčků, 12dětí druháčků atd.), ale 12 míst pro všechny děti bez rozdílu věku. Takže zřejmě totálně plno, uvolní se prý 1-2místa ročně, někdy ani to ne. Takže jsem to viděla nějak moc růžově :(

No rozhodně na Den otevřených dveří čekat nebudu, hned zítra tam naklušu a zkusím to ukecat. Aspon tu třídu s Montessori výukou, že by chodil od září na pár dopolední v týdnu. Další logo školka je v Hradci, a představa, že tam jedeme půl hodiny, 4h pak někde chodím po Hradci a půl hodiny jedeme domů :( navíc bez jakéhokoliv příjmu finančního, mám pouze alimenty. Takže platit tu školku + jízdné...z čeho panebože????

Uvažuji, že pokud v dubnu už ta diagnoza "dopadne", že si znova zažádám o prodloužení rodičovského příspěvku, ale vidím to hodně hodně bledě :((((

P. by možná normoš školku dal, ale z mého pohledu je to naprosto k ničemu. Nikdo si ho tam všímat nebude, logo péče žádná, to s ním doma udělám 100x víc práce. A aby tam seděl sám a hral si v koutě ( jak slyším od jiných maminek, že péče nestandartním dětem v normálních školkách = že stačí, že neřve a tím to končí), to fakt ne :(

je mi opravdu na nic z představy, jak to bude dál..z čeho budeme žít, kdy vůbec začnu chodit do práce...strašný :( omlouvám se za depresivní téma, ale momentálně se mi chce brečet zoufalstvím :(

9 komentářů:

  1. Tess, já nevím, nemyslím si, že by ty 4 hodiny nějak vrhly P. zpátky a taky si myslím, že se nemusí dítě celý den jenom rozvíjet. Zkusil by si něco jiného, nebyl chvilku s maminkou, nebyl centrem všeho dění... a logo a další věci můžete rozvíjet odpoledne. Fakt u vás není nějaká školka, kde si děti nemusí ve 3 letech utírat zadek, ale jsou tam pohodové učitelky? Chápu, že si děláš starosti, ale zpátky ho můžeš vzít vždycky, možná by pro P. byla normální školka přínosem, btw když jsem říkala učitelkám, že Kryštof moc nemluví, nebyl to pro ne problém, takových dětí tam mají více, i úzkostných, raubířů, prostě P. je normální kluk, který moc nemluví;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tess, teda nemáte to lehký v žádným ohledu:-(. Ale stejně jako dadlenecka bych se úplně nezříkala té "obyčejné" školky, my tu máme úplně obyč. vesnickou školku, ale strašně fajn učitelky, který to fakt baví a ty děti evidentně mají rády a je to super! V jedné třídě je autistická holčička, velmi ji to tam prospívá, v třídě s Lukášem je chlapeček, který v téměř čtyřech letech skoro nemluví a nijak moc nekomunikuje a přesto se snaží ho členit do kolektivu, vysvětlují ostatním dětem, jak se k němu chovat...a určitě tam nesedí sám v koutku a nehraje si sám...Takže bych se toho tak moc nebála, stáhnout zpět ho můžeš vždy, když by to nešlo...A pořádné rozvíjení pak nechat na doma s mámou;-)

    OdpovědětVymazat
  3. holky, já nevím...uvidíme, co ještě řeknou v tom SPC - oni vybírají školku, popř. asistenta nebo individuál..

    ve školce jsme byli ráno, ředitelka učí, takže jsem omrkla úřední hodiny a půjdeme tam příští týden už rovnou za ní...

    já si ho prostě v normální třídě s 20 a více dětmi neumím představit...když snese max. jedno dítě, jinak má paniku...tam by prostě musela být nějaká moc hodná paní učitelka, která by si ho vzala na starost...

    nám by se nejvíc šiknul ten asistent..s asistentem bych se ho do normoš třídy nebála dát, jenže jelikož pro úřady není dost "postižený", tak na něj nárok nemáme, a jako 7-10tisíc na jeho plat fakt nemám, když mám příjem 4000 Kč v průměru.

    OdpovědětVymazat
  4. Tess, uvidíš, že se nějaké řešení najde, navíc P. se teď rozmlouvá a v září může být zase jinde. Jenom jsem ti chtěla říct , že ne všechny školky jsou špatné a velký počet dětí nevyhovuje nikomu...třeba P. překvapí, když to nevyzkoušíš, stejně to nebudeš vědět;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ježíšmarjá to mě vůbec nenapadlo, mám v úvaze speciální třídu pro děti s více vadami v Novém Bydžově, ale vůbec mi nedošlo že normální třídy mají první ročník, druhý, třetí a ta speciální je pořád jenom jedna, takže to bude se zařazením asi něco podobného. Já bych si naopak velice přála aby Kája chodila na 4 hodky denně do normální školky u nás v Chlumci, máme jí kousek od baráku, aspon by se otrkala mezi dětma a individuálně s ní můžu pracovat doma podle logopedky, ale mám obavu že ji nevezmou. Nemluví vůbec, sebeobsluha nic moc, nevyjde schody atd. Já bych být vámi na tý logo školce tolik netrvala, podle mě pokud vám ho nevezmou tak lepší normální školka než nic. Je fakt že tam jsou odborníci, ale zase bych nečekala zázraky, stejně každá máma zná svý dítě nejlíp a když vidím co s ním všechno doma děláte...

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych taky nezahazovala možnost normální školky, ale nejdřív zkuste tu logo školku. Za půl roku může být Péťa úplně někde jinde a třeba to s dětmi zvládne.

    Nemám moc srovnání s normální školkou, protože jsem v logo školce, ale na sobotní provozy chodí i děti, co přes týden chodí do normální školky. A takových dětí, kteří sedí nebo si hrají sami v koutku a nemluví, je spoustu. Maminky pak většinou říkají, že si všude musí zvyknout. A když přijdou potřetí, počtvrté, tak se opravdu zapojí. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Tess, narazila jsem na tvůj blog, protože mám syna víceméně se stejným problémem a stále hledám nové informace a zkušenosti matek dětí s dysfázií jsou pro mě samozřejmě důležité. Narozdíl od tebe jsem byla díky "klidné" pediatričce a zkušenosti z rodiny (neteř nemluvila do 4 let a pak se to samo srovnalo do počátku školní docházky, dnes naprosto zdravé pubertální děcko) neuvěřitelně dlouho v klidu, až ve třech letech, když ten kluk pořád nemluvil, tak mi konečně došlo, že to fakt je opravdu divné, ať si myslí kdo chce co chce. Trochu si to zpětně vyčítám, že mi to nedošlo dříve, ale narozdíl od tebe je Jáchym moje druhé dítě, měla jsem toho hodně v podnikání a starší dcera moc nespala a byla hrozně živá, tak jsem byla pořád vyčerpaná a Jáchym byl tak hodný a tichý od narození, že jsem si pomalu nevšimla, že nám nějak nemluví, protože dcera mluvila pořád a za něj. No prostě když to vezmu zpětně, tak jsemto dost podcenila. Období strachu z autismu jsem si také prožila, absolvovali jsme týdenní vyšetření v Krči s výsledkem expresivní dysfázie a teprve od 3,5 let chodím se synem na intezivní logopedickou péči. Máme skvělou logopedku, za rok se toho Jáchym naučil hodně, ale pořád v porovnání s vrstevníky je to špatné, ale víme, jak pracovat, pracujeme a máme výsledky.

    OdpovědětVymazat
  8. Vzhledem k tomu, že jsem v kontaktu s rodinami hodně postižených dětí, tak jsem teď už v klidu a asi jako ty jsem si oddechla, že je to "jenom" dysfázie. Ale proč píšu, řešíš tady logopedickou školku. Jak jsem si prohlédla videa, tak tvůj chlapeček mi přijde hodně šikovný a pokud se nedostanete do logo školky, tak určitě neváhej s "normální" školkou. I po 4h ve školce bude fůra času doma na individuální péči. Náš Jáchym šel do normální školky už dva měsíce před třetím rokem, protože mě ani nenapadlo, že by měl jít do jiné, než kam chodila dcera a kde to znal a těšil se tam, a po roce a půl docházky si myslím, že síla kolektivu stejně starých a starších dětí je pro vývoj dítěte nenahraditelná. Dva týdny před nástupem do školky jsem mu sundala pleny a trnula, jak to bude zvládat, nějakým zázrakem se ve školce nikdy nepočůral. Sebeobsluhu se učil prakticky až tam, pořád, i dneska, je ve 4,5 letech pomalý na oblékání, ale když mi učitelky předvedly po 2 měsících ve školce (tenkrát tedy v čerstvých 3 letech), že moje dítě si umí obléknout a svléknout triko a tepláky, tak jsem byla v šoku, jak ho to tak rychle naučily. No nenaučily, prostě nebyl nikdo, kdo by ho obléknul a musel to dělat sám a světe div se, začal to dělat, i když doma by ho to ani nenapadlo. Mají ve třídě 28!!! dětí, samozřejmě jich tam tolik nikdy není, ale průměrně je jich tak 15-20, pořád kvanta na dvě učitelky, které jsou tam spolu jen část dne, na individuální přístup není čas. S Jáchymem chodíme na foniatrickou kliniku do Žitné a tam mi řekli, když jsem ho chtěla dát po prvním roce v normální školce do logopedické, že mi to nedoporučují, že na tom není tak špatně, a že ho děti v logo školce "potáhnou" dolů, že je pro něj nejlepší kontakt s naprosto zdravými dětmi. Jáchym je v normální školce druhý rok, stejně pořád uvažuji, že ho dám na rok do logopedické, protože cítím, že logopedie jednou týdně u logopedky a se mnou doma večer po té,co uděláme s dcerou úkoly, po návratu z dalších aktivit dne (s Jášou ještě rehabilitujeme ne úplně dobrou celkovou motoriku, takže kromě logo ještě spoustu dalších cvičení, do toho starší dcera kroužky, společný sokol a plavání obou dětí), a tak nějak mám pocit, že na intenzivní logopedii z mé strany je čas akorát o víkendu a že je to málo a že by mu po dvou letech v normoš školce rok v té logopedické prospěl, ale ještě nevím, jdem k zápisu a uvidíme. On ten vývoj jde teď tak rychle, že v září bude určitě jiná situace). Prostě to není jednoduché, ale chci ti jen říct, že opravdu nezatracuj normální školku a že pro začátek by mu možná prospěla víc než ta logopedická,vývoj dítěte není jen o mluvení, ale kontakt s ostaními dětmi a jejich napodobování žádného speciáílního pedagoga nenahradí a pokud bude jen mezi dětmi s omezenou komunikační schopností, nemusí to být jen plus. Na té Foniatrické klinice mi doporučili normální školku, celoroční péče logopeda a jednou až 2x do roka intenzivní měsíční pobyt v jejich školce, kde dostane tu individuální logo péči.....Kdybys měla nějaké další dotazy, klidně se ptej, možná spíše na email nevím, jak se budu často vracet (michala.loudinova@dracek.cz), ale občas s dovolením nahlédnu k tobě na blog,abych načerpala nějaké nové postřehy, jak ty naše kluky naučit mluvit:-)

    OdpovědětVymazat
  9. ještě se omlouvám, že jsem rovnou přešla na tykání, tak nějak jsem na to z diskuzí zvyklá, ale zpětně jsem si přečetla, že některé maminky tykají a některé vykají, tak snad jsem se svou familiárností příliš nikoho nedotkla...Michala

    OdpovědětVymazat