pátek 15. června 2012

Šesté vyšetření u Dr. Krejčířové

Tak jsme to zvládli a dopadli jsme dobře :) kopíruju z diskuze, nechce se mi to zase vypisovat...

Tygr překvapil a mluvil (až moc emoticon ). Když jsme tam přišli, tak Kr. ještě něco psala na PC, tak jsme čekali v čekárně, měla otevřený dveře, takže slyšela, jak Tygr spontánně mluví. Pak nás zavolala dovnitř, přivítala se s nim a hned se šlo na to. 

Nejdřív dostal čtvercovou desku a k tomu předlohu - žluté a červené kostičky, které byly poskládané do různých ornamentů a on to měl dle toho stavět. Dostal se až na docela těžkou úroven, že ta jedna kostka byla půlená na dvě barvy a byly to fakt složitý obrazce, že jsem musela docela i čučet já, jak to tam je. 

Pak mu dala papír s obrázkama a ptala se: na čem maminka vaří, jaký zvířátko má nejdelší uši, co v noci svítí na nebi, který zvířátko nám dává mléko atd. Klasika emoticon 

Pak měla papír rozdělený na 4 části, nejdřív udělala svislou čárku, pak vodorovnou, pak kříž a pak kolečko a on to měl nakreslit taky. Pak měla papír s puntíkama a různě ty puntíky spojovala (čárka, kříž, čtverec, trojúhelník, mašlička atd.) a on to měl zas napodobovat dle ní. Pak dostal papír, měl mě nakreslit a ještě pak dokresloval panáka. 

Pak pojmenovával obrázky, pak říkal, co na obrázku chybí - třeba zajíc bez ucha, vozejček bez kol, rukavice se 4 prstama atd. Pak stavění dle kostek, to se dostal už docela daleko, dělal ozdobný most, schody atd. 

Pak mu dala předlohy, kde byly různý tvary, různých barev a velikostí a on to měl vždycky podle těch atribut přiřadit - malý modrý kolečký, velký červený trojúhelník atd. Pak ještě říkal, jestli jsou obrázky stejný nebo ne. Na pamět mu ukázala tři předměty a pak vždycky jeden schovala a měl říct, co chybí. 

Pak měl doplnovat slova, např. Ve dne je světlo a v noci je..... člověk chodí pomalu a auto jezdí.....a různý protiklady prostě. Pak se ho zas ptala, čím se dívá, čím slyší, co se dělá s knížkou atd. 

Pak ještě skládal ze dvou trojúhelníků obdélník. A to bylo asi vše, tentokrát nedělal hodně úloh, ale dělal v nich hodně úrovní. 

No závěr, naprosto běžné dítě s běžným, již ZCELA ROVNOMĚRNÝM vývojem. Slovní zásobu má asi jako průměrné 4leté dítě (takže širší norma), neuměl říct vlajka a ještě něco, prostě slova, co běžně nepoužívá. Tak prý 4,7let staré dítě by je už říct umělo, ale jinak na dysfatika je to obrovský úspěch. 

Říkala, že už nemusíme dělat naprosto nic speciálního, jen se prostě zaměřovat čistě na tu logopedii, že čím víc bude určité slovo nacvičovat, tím líp ho bude říkat. Pak zhodnotila, že má horší výbavnost slov, když se ho někdo na něco ptá a nemluví spontánně, takže horší sluchová pamět.. 

A zábavná chvilka z natáčení, pak se mnou mluvila a Tygr furt mlel a na něco se mě ptal. A ona mi říká, že s ním nesmím diskutovat a prostě jasně mu říct, aby byl zticha, že ted mluvím já. A řekla mu to teda rázným hlasem a Tygr pravil: "ne, já nebudu zticha, já chci povídat." Tak se zasekla a pak se začla smát, že to s ním teda v tomhle nebudeme mít jednoduchý emoticon emoticon emoticon emoticon 

Ještě říkala, že pokud se ta výslovnost upraví, ta zatím není ani žádný důvod k odkladu školní docházky, že má všechno v normě. I grafomotoriku - což jsem čuměla. Ona říkala, že po týhle stránce zvládne vše, to, že nemaluje obrázky...to prý kluci někteří prostě nemalují dlouho a s grafo jako takovou to nemá nic společnýho. 

No, takže kontrola za rok emoticon

1 komentář:

  1. Tess,
    gratuluju k těmto výsledkům, tak přece jen je vidět, že ta snaha má výsledky - a jaký!!!
    ... ta čtvercová deska, první úkol - to strašně moc bavilo mého malého, pořád o to mluvil :-)

    OdpovědětVymazat