Daisypath Happy Birthday tickers

středa 9. května 2012

Logopedie 3.5.

Mám neustále skluz s příspěvky, ale nějak mi dochází materiál ke psaní. Na logo opět trénovali výbavnost slov, vyslovování dvojslabičných slov a tvoření souvětí. P. začíná mluvit v celkem už slušných souvětích, včera pravil "Děda říkal, že je ráno, já jsem se podíval z okna a bylo světlo" Ani ta gramatika není tak šílená, tuhle větu řekl naprosto správně. Řekla bych, že u nás je ta dysfázie ted hlavně o příšerné výslovnosti, řeč jako taková se rozvíjí dobře, to už je určitě min. na úrovni 3, možná i 3,5roku. Ale k čemu mu to je, když mu cizí lidi stále skoro nic nerozumí. Dle mého si to i moc dobře uvědomuje, takže takhle mluví jen doma, v cizím prostředí jen jednoslovně odpovídá a prostě spontánně moc nemluví.

Ptala jsem se ve školce, jak mluví tam a pí. učitelka byla docela překvapená, že doma mluví v souvětích. Ve školce prý jen pracuje na logo, odpovídá paní učitelce jednoslovně a s dětmi nemluví. Zúčastní se všeho, ale prostě nemluví.... za měsíc jedeme k Dr. Krejčířové a mám docela obavy, že tam odmítne mluvit taky a konverzace zas bude probíhat jen ve stylu "ano - ne"

Včera jsem zjistila, že P. umí počítat do 200. Umí i sčítat a odčítat do dvaceti, do deseti to zvládá i  z hlavy, při přechodu přes desítku používá prsty. Ale co je hlavní, včera večer předvedl KONEČNĚ krásnou imaginární hru, hopsal si s plyšáky, mluvil za ně a prostě si fakt hrál a vymýšlel příběh. Potvrdilo se mi to, že děti si takhle hrát prostě nemůžou, dokud nemají řeč na určité úrovni.

Jinak začínám být bezradná, co dál....co dál ho učit a rozvíjet mimo té řeči, začíná mi připadat, že už tak nějak všechno umí, ale spíš já už nemám inspiraci.

1 komentář:

  1. Tess, nejen, že Vám připadá, že Péťa už všechno umí, on to totiž fakt umí, je hodně dobrej! Má znalosti jako málokteré dítě v jeho věku, až dopiluje tu řeč a bude moct všechny své znalosti prodat, bude všude za 1*. Sám o sobě je chytrej, to určitě, ale nebýt Vás, neprobudí se to v něm. Takových aktivit, her a všeho možného co má - moc mu to pomáhá při všem. A já vždycky, když čtu, co umí, moc ho (a Vás) obdivuju! draky

    OdpovědětVymazat