pátek 3. února 2012

Logopedie 2.2.

Včera zas P. dostal pochvalu, i logo si všimla, že se dost zlepšil v té gramatice a i výslovnosti. No zkoušeli odbourat Íá, aby konečně začal říkat Péťa, ale to prostě nula bodů, doma se mi to taky nedaří. Ta slova, která si vytvořil na začátku prostě vůbec odbourat nejdou, jak to má už zaužívané. Ted už si "svoje" slova netvoří, ale ta, co si vytvořil na začátku používá zdatně pořád :P takže stále máme "onanaj" místo pyžama a "oniny" místo ponožek :D

Jinak mi říkala, aby jsme trénovali tu výbavnost slov, což se snažím. U něj je problém, že v domácím prostředí (bez vizuální podpory, tj. nemá odpověd v podobě výběru z obrázků) zvládá celkem dobře, i když vidím, jak mu to v té hlavě šrotuje, než na to slovo přijde. Ale v cizím prostředí prostě jen zopakuje otázku a pokud nemá možnost odpověd vybrat z obrázku, tak prostě mlčí :P Je to hodně tím, že když se ho ptá někdo cizí, tak je to pro něj stres a v tu dobu si prostě nevybaví už vůbec nic :P Paradoxně výbavnost těch abstrakních slov má dobrou (barvy, směry atd.), ale když se ho třeba zeptám "co papá opice?" A nemá k tomu obrázky, tak než řekne ten "banán", to je třeba i 5-7sekund, než si to slovo vybaví, jak se řekne... což je jeden z hlavních problémů expresivní dysfázie.

Žádné komentáře:

Okomentovat