Tak dnes byla logopedka opět nadšená, Péťa je schopný po slabikách zopakovat celé slovo. Sice to samozřejmě nezní bůhví jak častě a artikulačně dobře,ale je to obrovský pokrok. Hlavně je fajn, že on má takovou povahu, při které se chce zavděčit a chce, aby se s náma domluvil slovně, takže se dost snaží a maká na sobě..což je výhoda. Máme základ pro komunikační kartičky. Dají se taky používat k procvičování slovní zásoby. Kartičky bez slova jsou na ukazování, popř. trénování ano - ne( je to pejsek, hrníček, kočka? atd.)
Kartičky s nápisem jsou na globální metodu čtení. Jelikož Péťa má výbornou paměť na psaný text a dobře si pamatuje vizuelně, dle logopedky bude za určitou dobu schopný přiřadit k obrázku příslušné slovo.
A tady jsou samotné větné pásky:
Domů jsme šli pěšky, bylo nádherně :) Dívali jsme se na labutě, Péťa sbíral listí, běhal atd. A při té příležitosti se naučil slovo "voda". Pak byl nadšený a furt ukazoval na vodu a křičel voda voda. On je úplně šťastný, že už mu jde konečně něco říkat a my mu rozumíme!!!
Péťa je šikovný, musíš mít radost, že dělá pokroky:-)
OdpovědětVymazatNicméně se mi zdá brzy s dítětem nacvičovat globální čtení. Nechápu, kam by to mělo Péťu posunout. Podle mě je v jeho věku základem rozšiřovat slovní zásobu, ať pasivní nebo aktivní a vylepšovat porozumění. To jde právě s obrázky,které mají nápis, to jo. Ale přiřazovat text k obrázku mi ve věku Péti přijde zbytečně předčasné. To se dělá až ve fázi nácviku čtení. Překvapilo mě to, fakt jsem to ještě od nikoho neslyšela, že by s tím takhle brzy začínal...
Mončo, ono ho to baví ;) jako samozřejmě to nebudeme trénovat cíleně, jako že bych po něm chtěla, aby ve 3 letech četl :DDD ale on už pozná a přiřadí spoustu nápisů, to je jeho nejoblíbenější činnost..takže spíš prostě jen tak ;)
OdpovědětVymazatOn má fakt takovou zvláštní pamět, třeba v obrázku, kde je spousta věcí, tak on tam okamžitě hned a neomylně najde nápis, číslo atd, které je někde v pozadí v mm velikosti :D
Tak to jo, Péťa to má za odměnu:-)
OdpovědětVymazat