Včera jsem byla opět přítomna, a šlo to :) Logo s ním zkoušela už tvořit souvětí se spojkou protože, ptala se ho na otázky a on odpovídal, takže hlavně trénovali výbavnost slov a tvoření vět.
Jinak P. se ted fakt zlepšuje v té gramatice, už používá první osobu jednotného i množného čísla, celkem schopně skloňuje. Sice zájmena já, ty, my atd. mu pořád nic neříkají, ale sloveso do té určité osoby dát už umí. Dneska ráno třeba při cestě do školky říkal: "Budeme mít housku". Taky už používá u množného číslo "jsou" a ne jenom "je". A umí vytvořit i minulý čas od být, tudíž říká "byl". Hodně mu opět narůstá aktivní slovní zásoba, brzy budeme na cca 1000 slovech. Jako největší problém vnímám to užití řeči. To je prostě tak na 2-max. 2,5roku staré dítě. Mele sice od rána do večera, ale jsou to věty typu: "Dědo, tam je mašinka. Mami, obout druhou botu." Atd., prostě jen komentuje situace, ale neumí spontánně něco vyprávět, mimo "co to je, kde to je a kolik je hodin? :DDD se na nic neptá. Netrpělivě čekám na fázi "proč", tím by se měla ta řeč hodně zlepšit.
Co se týče výslovnosti, tak už přidává víc souhlásek, takže některá slova se stávají srozumitelnější :)
Žádné komentáře:
Okomentovat