Daisypath Happy Birthday tickers

sobota 17. prosince 2011

Logopedie 15.12.

Měli jsme 14denní přestávku, jelikož dcera logopedky měla neštovice a P. měl pro změnu zas rýmu. Hodina probíhala jako vždy, nic nového. Co se týče řeči, tak máme další skok. P. má hlavně velmi intenzivní období "co to je" (to mají děti tak mezi 15-24měsíci). Jenže jak je ta mentální stránka min. o 2roky před vývojem řeči, tak jemu nestačí říct, že to je třeba strom - ale už mu musím přesně pojmenovat druh stromu (smrk např.). A takhle je to u všeho, tudíž zase nabírá nová pasivní slovíčka a co je nejlepší, ta slova začíná celkem i okamžitě hned používat.

Co se týče gramatiky, tak už některá slovesa říká v první osobě, takže "mám" dělám" atd, problém je s tím, že stále neumí používat zájmeno "já", takže říká např. Péťa dělám Logico, Péťa mám kuličku" atd. Tak doufám, že už by to "já" mohlo přijít. U nás je stále totální absence zájmen, nepoužívá "já, ty, my, on atd", tohle jde zatím mimo něj. Ale celkem slušně už užívá předložky "do" a "v".

Žádné komentáře:

Okomentovat