V úterý na logo to bylo docela hodně dobré, opakoval i kratší věty. Logo říkala, že je vidět zase zlepšení ve výslovnosti a gramatice.Potom jsme jeli za kamarádkou do Prahy. Bohužel P. má zrovna opravdu úžasné období, kdy se pořád jenom vzteká, diriguje mě a řve. Takže výlet byl poměrně náročný. Byli jsme na procházce v lese, a celou cestu zpátky se nesl lesem jeho řev, že chce vzít, že má v nose bordel (nudle), že má v botě bordel (písek) a neustále něco :P Jediné pozitivní na tomto období je, že s ním nějak přešel strach z dětí a je schopný docela pěkně už si s nima hrát. Jinak byl střet s krutou realitou, kamarádka má čerstvě 4letou holčičku, která je moc šikovná a úžasně mluví....to srovnání je fakt hrozný, P. vedle ní fakt působil jak mentál :(((
Dneska jsme byli u Anetky a bylo to fajn. P. se naučil vylézt po žebříku a sklouznout dolů, což je zázrak :DDDD a pěkně si s Anetkou hráli :) zde důkaz :D
Tak nějak začínám trošku věřit, že by tu školku mohl dát..tak snad ho to zas nepřejde a nezačne se dětí bát.
Přidávám nácvik písmena J
Tato hláska většinou nebývá narušena. Může se stát, že dítě neumí vyslovit hlásku J a zaměňuje ji
například za hlásku L.
U hlásky J jsou ústa volně a hrot jazyka se opírá o dolní zuby. Při vyslovení J se zvedá hřbet jazyka.
K vyvození hlásky J se využívají samohlásky: Í-Á, Í-É, Í-Ó, Í-Ú.
slova:
Jana, Jan, Japonsko, jáma, jablko, jalovec, javor, jahoda, jako, jasan, jasně, jé,jedle, jel, ještě, jehle, jedna, jedno,
jednička, jede, jetel, jede, jezdí, jehlička, jehličí, ječí, jelikož, jejda, jídlo, jistě, Jindra, jít, jíst, jistota, jinovatka, jinak,
jiný, jinde, jogurt, jojo, Josef, junák, jupí, Julie, můj, myj!, háj, fuj, dej, náboj, nechej, hokej, ahoj, kovboj, pokoj, podávej,
povídej, dívej, nápoj, Pája, Kája, Mája, piáno, liána, Indián, Indie, pokojík, koleje, kopie, myje, bóje, nalije, vypije, bojí,
zbrojí, nejí, pomáhají, uvítají, povídají, dejte, mějte, povídejte, pomáhejte, pejsek, pokládejte, čarodějka, obojek
věty:
Pejsek má obojek. To je hezký pokoj. Julie pije čaj. Jan jí jogurt. To je můj pejsek. Jel jsem za Jendou. Jindra jí dobré
jídlo. V lese rostou jedle. Umyj si ruce. Ahoj, jak se máš? Dívej, to je hezký pokoj. Na kolejích jede vlak. Čarodějka
čaruje. Janička dostala jedničku. Na stromě rostou jablka. Jasan a javor jsou velké stromy. Indián střílí lukem. Pojedu
do Indie. Opice se houpe na liáně. Jakub volá: Jupí, jupí! Jana volá na Jakuba. Jakube umyj si ruce! Kluci si hrají na
indiány. Jenda jede na koni. Jitka jede na kole kolem Jeníka. Julie má kamaráda Jindru. Vojta má rád jablka. Vojto dej
mi jablko! Matěj má bratra Vojtu a sestru Jitku. Na jedli sedí pták. Kája volá: Hyje! Jasan a jedle jsou stromy.
básničky:
Půjdem, půjdem na hody,
Chutnají nám jahody.
Jahoda je jako med,
Na jahody půjdem hned.
Jenda jede k nám,
Jako velký pán.
Přivezl k nám Janičku,
Byl tu s ní jen chviličku.
To video je fakt super, Péťa školku určitě zvládne. :-)
OdpovědětVymazatJá když vidím děti, v rozmezí 2-7 let, které nemají žádnou řečovou vadu, tak naprosto nestačím zírat, jak krásně mluví a že je to vůbec možné. A když vidím starší děti, které umí vše popsat, vysvětlit a chrlí ze sebe cizí slova, tak to zírám taky. Nejsem ani na jedno zvyklá.